MetJetOnline

Why? Over doen wat ik écht wil.

De laatste tijd ben ik steeds vaker aan het leren. Terug in de schoolbanken, maar dan wel comfortabel. En in mijn eigen tijd. Verschil moet er zijn. Afijn, het leren. Ik schrijf me in voor vrijwel alle cursussen, trainingen, workshops en talks die er zijn op het gebied van online marketing. Waarom? Omdat ik áán mijn bedrijf wil werken. Met Jet Online moet groeien. En ik wil over 5 jaar de expertstatus bereiken. Zoals ik al eerder schreef; de go-to expert worden als het gaat om online marketing all-in.

Kennis-spons
Dat ben je toch al? Ja, deels. Maar het is vaak mijn eigen onzekerheid die mij toch weer terug laat vallen op de kennis van anderen. Kennis die overigens voor een zeer groot deel overeen komt met wat ik zelf al láng wist. Maar als ik daar dan toch nog een lifehack, een nieuwe tool, een tip of nieuwe kennis uithaal is het niet voor niets geweest. Bovendien is het voor mij een mooie manier om de markt te verkennen. Wie zijn de experts als het aankomt op de afzonderlijke onderdelen? En zou hier een samenwerking uit kunnen komen? Ja, mijn hoofd draait de laatste tijd overuren.

Geleefd door werk
Waarom dan die why? Daar schreef ik al eerder over. Ik wil werken op mijn manier. Laat er geen misverstand over bestaan; de afgelopen zes jaar heb ik behoorlijke meters gemaakt en alles volgens mijn eigen geweten gedaan. Toch lag het niet altijd in lijn met mijn kernwaarden. Niet dat ik die toen al zo helder voor ogen had overigens, maar dat is een ander verhaal. In de afgelopen jaren werd ik vaak geleefd door het werk. Was ik, voor de komst van Vieve, vrijwel dagelijks nog ’s avonds aan het werk. En nu vaak op zondag. Wil ik dat? Eigenlijk niet.

Ultiem doel
Gisteravond heb ik mijn ultieme doel uitgesproken. Ik wil drie dagen ín mijn bedrijf werken. En de rest vrij indelen om áán mijn bedrijf te werken. In die drie dagen, zou ik idealiter twee dagen content aan het maken zijn voor anderen. De derde dag zou ik heel graag anderen willen trainen of coachen zodat zij zelf het verschil kunnen maken. De online spotlight kunnen pakken. Dat is mijn ultieme doel. Maar zover is het nog niet. Daarvoor moet ik nog eventjes doorpakken, verder leren en mijn mindset verbeteren. Maar dát het gaat komen, daar heb ik geen twijfels meer over.